Wij zijn Vriesia. Een onafhankelijke groothandel in zelfzorggeneesmiddelen en drogisterij-artikelen. Sinds 1910 voorzien wij onze klanten dagelijks van producten, diensten en advies. Onze missie is: Elke dag nog meer kwaliteit leveren. Al onze medewerkers geloven in deze belofte en streven elke dag met passie naar de hoogste kwaliteit.
Zoek je een leuke en uitdagende baan in een laagdrempelige en dynamische werkomgeving met veel variatie en ruimte voor eigen inbreng? Op dit moment hebben wij geen openstaande vacatures. Op dit moment hebben wij geen openstaande vacatures. Ben je toch enthousiast, stuur dan een open sollicitatie naar hr@vriesia.nl
Kom jij ons enthousiaste team versterken?
Professionele organisatie met de waarden van een familiebedrijf...
Vriesia is in 1910 door Jan de Vries opgericht als klein familiebedrijf in de binnenstad van Alkmaar. Inmiddels zijn wij uitgegroeid tot een professionele organisatie van meer dan 70 enthousiaste medewerkers. De waarden van het familiebedrijf, laagdrempelig en persoonlijke aandacht, zijn nog altijd enorm belangrijk binnen onze organisatie.
Wensen, behoeften, kennis en ondernemerschap
Met elkaar voorzien we 5.000 actieve klanten op meer dan 1.000 locaties in de Benelux. Via deze drogisterijen, retail organisaties, supermarkten, webwinkels en handelsbedrijven voorzien we de eindconsument in hun dagelijkse benodigdheden. Ons assortiment bestaat uit meer dan 10.000 zorgvuldig geselecteerde artikelen. Allemaal gebaseerd op de wensen en behoeften van onze klanten aangevuld met de kennis van onze collega’s en een gezonde dosis ondernemerschap.
Doorlopend groeien en blijven ontwikkelen
Naast producten, diensten en advies leveren wij ook kwaliteit, continuïteit en vernieuwing aan onze klanten en medewerkers. Wij zijn bevlogen en zoeken altijd naar nieuwe kansen en constante verbetering. Onze ambitie is doorlopend groeien en ontwikkelen om actueel en gezond te blijven. Wij gaan met onze tijd mee om aan te blijven sluiten bij de huidige marktsituatie en de wensen en behoeften van onze klanten. Ons streven is om zowel intern als extern goed georganiseerd zijn, voldoening te geven en resultaat te leveren.
Flexibiliteit, no-nonsense, hard werken en genoeg ruimte voor plezier...
Als je bij ons werkt heb je een flexibele en no-nonsense houding. Hard en accuraat werken vind je fijn, je bent zelfstandig en een gedreven. Je voelt je goed in een stabiele omgeving, begrijpt en waardeert dat veranderingen bij het leven horen en positieve ontwikkeling brengt. Je vindt het fijn om ‘part-of-the-team’ te zijn, mee te werken aan het resultaat en je ideeën te kunnen aandragen.
Samen veel bereiken
De samenstelling van het personeel is heel divers. Onze collega’s zijn mannen en vrouwen in alle leeftijdscategorieën en van verschillende nationaliteiten. Deze verschillende achtergronden en kwaliteiten zorgen ervoor dat we met elkaar enorm veel bereiken. En daar zijn we trots op!
Ruimte voor plezier
Wij werken we met zijn allen samen aan het behalen van resultaten en kwaliteit. De sfeer bij ons is open en laagdrempelig, alles is bespreekbaar. Natuurlijk is er, naast hard werken, ook genoeg ruimte voor plezier met elkaar tijdens borrels, etentjes en diverse andere uitjes. Wij hebben een jaarlijks wisselend programma vol leuke sociale activiteiten.
Onze organisatie bestaat (in het kort) uit: Account Management, Financiën, Automatisering, Categorie Management, Logistiek, Marketing&Design, P&O, Sales&Service, Trade, Supply Chain, Databeheer, Kwaliteitsmanagement (GDP) en Debiteurenbeheer.
Samenwerken en helpen als het nodig is
De mensen in onze organisatie en dus ook de diverse afdelingen werken nauw samen. Natuurlijk hebben we allemaal onze eigen taken en expertises maar we helpen elkaar waar nodig. Als groothandel is ons logistieke proces de basis van ons succes. Het logistieke team zorgt voor een optimale binnenkomst, opslag, orderverzameling en expeditie van goederen. Kortom dat de klanten het bestelde juist en tijdig geleverd krijgen.

Onze accountmanagers zijn verantwoordelijk voor de instroom van nieuwe klanten en tevredenheid van onze bestaande klanten. Door contact en advies bepalen zij de behoeften en vertalen dit intern door. Deze bevlogen buitendienst wordt intern ondersteund door Sales&Service. Het vaste aanspreekpunt voor klanten en een belangrijk onderdeel van ons orderverwerking- en communicatieproces.
De dynamische Category Managers werken planmatig aan de diverse categorieën van ons assortiment. Het juiste assortiment tegen de juiste prijs en goede afspraken met de leveranciers zijn hier de focus. Daarnaast hebben wij traders die de in- en verkoop van grote partijen verzorgen naast de reguliere groothandelsactiviteiten.
Data, Cloud en IT-processen worden steeds belangrijker. Ook bij ons. Onze vaardige IT-ers zorgen dat alles vlekkeloos verloopt door programmering, hardware-, software- en systeembeheer. De spil in de externe en interne communicatie zijn onze marketeers en designers. Zij verzorgen de creatieve commerciële uitingen zoals o.a. advertenties, mailingen, nieuwsbrieven, folders en winkelmaterialen.
P&O maakt en verzorgt de uitvoering van het beleid op o.a. mobiliteit van personeel, gezondheidsmanagement, arbeidsvoorwaarden en –omstandigheden, opleiding en ontwikkeling, functioneren, werving & selectie.
✓ Flexibel ✓ Onafhankelijk ✓ Deskundig ✓ Betrokken ✓ Gedreven
Wij zijn Vriesia. Een onafhankelijke groothandel in zelfzorggeneesmiddelen en drogisterij-artikelen. Sinds 1910 voorzien wij onze klanten dagelijks van producten, diensten en advies. Onze missie is: Elke dag nog meer kwaliteit leveren. Al onze medewerkers geloven in deze belofte en streven elke dag met passie naar de hoogste kwaliteit.